niedziela, 28 stycznia 2018

Hardangerowe poduszeczki, zakładki, etui…



    Po akcji ‘Z zakładką do autobusu’ 
 nie mogłam utrzymać bezczynnie rąk, tym bardziej, że już wcześniej zaopatrzyłam się w nowe tkaniny i nitki. Tym razem zdecydowałam się na delikatniejszy haft, nićmi perłowymi #8 :  DMC Color Variations nr 4020 ( Tropical Waters) i resztkami Mai farbowanej przeze mnie  dawno temu oraz  #12 Anchor col. 128 na błękitnym ( kolor 503) Murano 32 ct.





    Po raz pierwszy skorzystałam z projektu Carpacar, wybrałam  zestaw 'Dama'. Opracowanie perfekcyjne, w kilku językach, schematy bardzo czytelne, a przede wszystkim piękne hafty. Od dawna jestem zauroczona pracami Mamen, sposobem w jaki tworzy motywy ściegiem atłaskowym, jak wykańcza brzegi. Mamen pisze, że zaczęła haftować intuicyjnie, nie znając dokładnie podstaw hardangera i pewnie dlatego jej pomysły są takie urocze.

    Trzymając się ściśle wzoru wykonałam tylko zakładkę, na razie bez koralików, przyszła właścicielka zdecyduje czy je dodam, a tak naprawdę dlatego, że nie mam żadnych w odpowiednim kolorze ;).




     Reszta zestawu to moja interpretacja wzoru Mamen, chciałam samodzielnie zmierzyć się z nieregularnym brzegiem dzierganym, wyszło całkiem nieźle, choć z małymi potknięciami.




    Poduszeczki powstawały od największej do najmniejszej, metodą prób i błędów.



   Etui wykonane techniką mieszaną, trochę szycia, trochę kartonażu, a bobinka to moja własna inicjatywa.



    
    Czy już mówiłam, że nie lubię haftować na Luganie, mówiłam ;) i nic się nie zmieniło, nie lubię tej tkaniny, mam jednak jeszcze dwa inne kolory i muszę je jakoś wykorzystać. Pewnie zaczęłabym już natychmiast,  ogranicza mnie jednak brak nici. Grubsze perłówki DMC są u nas dostępne w wielu kolorach, cieńsze, a zwłaszcza #12 tylko białe i ecru, a Anchora nie ma wcale, trzeba się udać gdzieś dalej na zakupy.



5 komentarzy:

  1. Piękny komplecik wyczarowałaś!!! Aż szkoda używać, tylko patrzeć na niego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykonanie oraz dobór kolorów - Krzysiu , jak zawsze u Ciebie - perfekcyjnie !

    OdpowiedzUsuń
  3. cudo cudo :) moze i ja kiedyś będę miała takie :) niewykluczone że w następnym wcieleniu dopiero hihi

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...